BILDTSE AARDAPPELWEKEN TEKENT CONTRACT MET CULTURELE HOOFDSTAD LF 2018
Precies over één jaar, 21 juni – 15 juli, zijn op het Bildt de Bildtse Aardappelweken 2018 met de titel POTATOES GO WILD.
Als eerste heeft de stichting De Bildtse Aardappelweken haar handtekening gezet onder het contract met de stichting Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018. In het onderdeel ‘Stad en Platteland’-projecten is het project Potatoes go Wild een officieel onderdeel van het LF 2018 hoofdprogramma.
Medewerkers van de Bildtse Aardappelweken werken achter de schermen hard aan de voorbereiding van het programma ‘Potatoes go Wild’ 2018 met speciale onderdelen als Kunst- en akkerbouwtentoonstellingen in boerenschuren, een muziekvoorstelling bij Zwarte Haan en een gewassen- en demonstratieveld aan de Oudebildtdijk. Op dit moment kunnen bezoekers al kennis maken met één van de onderdelen, te weten de poëzie uitwisseling met Malta ‘Poetic Potatoes’. Malta is volgend jaar –naast Leeuwarden-Fryslân- de tweede culturele hoofdstad van Europa 2018.
Met deze contractondertekening begint nu de fase van uitwerken van de plannen en de daadwerkelijke uitvoering daarvan. De uitvoering wordt gedaan door vrijwilligers, die daarbij worden ondersteund door professionals. Potatoes go Wild zoekt nog vrijwilligers; belangstellenden kunnen zich melden via email info@biltseaardappelweken.nl.
Sponsoren Potatoes go Wild starten stickeractie
Vier sponsoren van het eerste uur geven in Noord West Friesland met een stickeractie meer bekendheid te geven aan Potatoes go Wild en LF2018. Op de eigen bedrijfsauto’s en op de auto’s van bedrijven die nu al betrokken zijn bij Potatoes go Wild worden grote stickers met het beeldmerk van het project aangebracht. Bij meer belangstelling kan de actie uitgebreid worden tot alle (bedrijfs)auto’s in NW Friesland van de sponsors: Bouwbedrijf Lont, Peugeot Haaima, Qtrac en Mijno van Dijk Mechanisatie.
Geplaatst op: 28-06-2017
<< Terug
|