Mijno van Dijk Mechanisatie per 1 december dealer voor ARECO kipwagens
Areco heeft in de laatste jaren, met name in de Flevopolders, behoorlijk aan de weg getimmerd met een geheel nieuw en modern concept kipwagen. Voor het grootste deel werd de bestaande bouwwijze van de bakken gewijzigd in een geheel nieuw systeem. De bak is uit één stuk gezet uit 5 mm hoogwaardig plaatstaal (St.52). Een zeer sterke staalsoort, die constructief toe laat, dat de bak tot 6,5 mtr. zonder verticale rongen geconstrueerd kan worden. Dit betekent een zeer strak en keurig afgewerkt geheel. De bak is rondom voorzien van een dikke vierkante koker balk. Het afkitten van staal hoeken en randen is bij Areco uit den boze en iedere aansluiting is 'door-en-door' gelast. De bak is gestraald en gepoedercoat zodat ook na jaren intensief gebruik en stalling in weer en wind, er nog steeds een nette wagen bij u achter op het erf staat!
Mijno van Dijk Mechanisatie gaat voor Friesland de wagen voeren in de volgende standaard uitvoering: -Baklengten: 550, 650 en 700 cm (resp. 15, 18, 22 ton -Gepoedercoate bak, Chassis 2-componenten gelakt. -Zwaar Chassis -Geïntegreerd hydraulisch achterschot -Flexibele rubber afdichting tussen bak en achterschot -Graanschuif
-Groot doorkijkrooster met plexiglasafdekking
-Hardhouten afwerking bovenrand -Hydraulische sleepvoet -Hydrauliek cilinder in cardanophanging -Zware, maar licht trekkende pendelende tandem -Zware BPW kwaliteitsassen -LED weg-verlichting -Gedwongen hydraulische besturing (v.a. L650)
Zie ookonderstaande foto’s en filmimpressie: In Groningen zijn dit jaar de eerste ARECO’S aangeschaft door de familie Oosterhuis, “Berweelen Akkerbouw” in Hornhuizen. Met name de degelijkheid en de lichte trekeigenschappen hebben indruk gemaakt: Een 4-cil 110 pk MF 'loopt er zonder problemen mee weg'. Ook de gedwongen besturing speelt hierbij een belangrijke rol en vergroot enorm de wendbaarheid en daarmee de veiligheid. Jurjen Oosterhuis: “En na transport van alle 700 ton graan, alle aardappelen is er aan de binnenkant nog amper slijtage aan de lak te zien, de poedercoating heeft zich bijzonder goed gehouden!”